התרומות הטיפולית של הריקוד

לרקוד ישנם תרומות טיפוליות בתחומי בריאות רבים:

פיזי:

  • ריקוד זאת פעילות אירובית המשפרת את סיבולת הלב ראה שלנו. ידוע ש 30 ד' של פעילות אירובית בעצימות בינונית גורמת להפרשה של חלבונים שמעודדים בניית תאים חדשים, יצירת קשרים וכלי דם חדשים במוח.
  • תוך כדי ריקוד אנחנו מפעילים חלק גדול משרירי הגוף שלנו ומחזקים אותם.
  • ריקוד משפר יציבה, תוך כדי הריקוד אנחנו נדרשים לשמור על גב זקוף וגמיש לאורך זמן.
  • ריקוד מאתגר את מערכת שיווי המשקל שלנו ומלמד אותנו להתמודד עם בעיות שיווי משקל.
  • דרך הריקוד אנחנו לומדים אסטרטגיות תנועה שעוזרים לנו בתפקוד, למשל, הליכה בטוחה לאחור וביצוע סיבובים.
  • ריקוד דורש קואורדינציה של כל חלקי הגוף.

קוגנטיבי:

  • בריקוד אנחנו מתאמנים לעשות מספר משימות בו זמנית.
  • ריקוד דורש ריכוז וחלוקת קשב.
  • למידה של מיומנויות תנועה חדשות מעודדת יצירת קשרים חדשים במוח.
  • למידה וזכרון של רצפים של תנועות מורכבות משפרת את הזיכרון.
  • מוזיקה מפעילה אזורים רבים במוח ומעודדת יצירת דופמין.
חברתי:

ריקוד זאת פעילות חברתית, מעודדת מפגש ותקשורת בין אישית. מגע בין האנשים יכול לפצות על הבדידות בגיל המבוגר. מחקרים מראים שפעילות בחברה תורמת יותר לפלסטיות של המוח מאשר פעילות שעושים לבד.

ריגשי:
  • ריקוד מעודד ביטוי עצמי, הבאת רגש – זה מה שמבדיל אותו מסוגי ספורט אחרים.
  • ריקוד במוזיקה מקשר אותנו לזכרונות או לתחושות שעושים לנו טוב.
  • ריקוד נמצא כמשפר מצב רוח ואיכותי החיים

פרופ' כהן הרמן אבנר – מומחה ברפואת ילדים ומשפחה

אלכס קרטן – ממציא ומפתח שיטת ג'יירו קינטיקס

סל קניות
דילוג לתוכן